سوالات مربوط به مشکلات موتوری
ضعيف بودن سوخت موتور و ايراد بالانسر.
باتری دشارژ و عدم شارژ دینام.
خرابی واشر سر سیلندر.
در صورتی که اصلا" استارت عمل نکند ابتدا بایستی از درگیر نبودن و خلاص کردن دنده ( PTO ) و دنده سنگین مطمئن بود در صورت رفع نشدن، اتصال سوکتهای روی
اتوماتیک استارت را کنترل کنید ولی در حالتی که استارت عمل می کند و در سیستم الکتریکی مشکلی ندارید، احتمالا" سیستم سوخت رسانی دچار قفل گازی گردیده و با هواگیری مسیرسوخت رسانی(ابتداازمحل فیلترهای گازوئیل وسپس ازمحل پمپ انژکتور) اشکال رفع خواهد شد.
احتمالا" در مدار سیم کشی مربوطه، اتصال وجود دارد در غیر این صورت امکان دارد دینام (آلترناتیو) در اثر شکستگی یا اتمام زغال یا اتصال در سیم کشی داخلی آن نیاز به تعمیر داشته باشد.
ابتدا میزان روغن موتور را با گیج مربوطه کنترل کنید سپس مدار الکتریکی مربوطه را برسی بکنید تا درمسیر اتصال نداشته باشد بعد عملکرد فشنگی روغن را بررسی نمایید در صورتی که مشکل حل نشود به نزدیکترین تعمیرگاه مجازمراجعه فرمایید چون احتمال بروز مشکل در محل یاتاقانهای موتور وجود دارد.
ابتدا مقدار آب رادیاتور را کنترل کنید سپس درب رادیاتور و رادیاتور و شیلنگها و اتصالات مربوطه از نظر امکان نشتی کنترل شود در خاتمه در صورت حل نشدن مشکل به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز مراجعه فرمایید چون احتمال سوختن واشر سر سیلندر وجود دارد .
سوالات مربوط به امکانات دنباله بندهای تراکتور ( قسمت روی تراکتور)
دلیل احتمالی: شیر تقسیم هیدرولیك تراكتور خوب عمل نمی كند.
راه حل احتمالی: شیر تقسیم تراكتور را كنترل و در صورت لزوم تعمیر نمایید.
دلیل احتمالی: روغن هیدرولیك تراكتور كافی نیست.
راه حل احتمالی: به مقدارمورد نیاز روغن داخل منیع هیدرولیك تراكتور بریزید.
دليل احتمالي: دستگاه تراز نيست.
راه حل احتمالي: آن را تراز كنيد.
كالیبره نمودن یا در واقع تعیین مقدار محلول سمی كه توسط سمپاش در یك واحد سطح مشخص( مثلاً هكتار) پخش میشود را كالیبره نمودن می گویند.با توجه به تنوع كاركرد سمپاشها مسلماً كالیبره نمودن سمپاشها با هم متفاوت می باشد و گاهاً اهداف كالیبره نمودن نیز متغیر است برخی ازشركتهای سازنده با طراحی جداولی كه همراه سمپاش ارائه می شود،نحوة كالیبره نمودن را توضیح می دهند. ولی بطور كلی كالیبره نمودن سمپاشها از یك اصل كلی تبعیت می نماید.برای كالیبره نمودن سمپاشها نسبت به نوع سمپاش مقداری آب ( برای مایع پاشها) در مخزن سمپاش ریخته و مسافتی كه طول آن مشخص باشد سمپاشی میشود. مسافت طی شده در عرض كارسمپاش ضرب شده و سطح سمپاشی به دست می آید. و با استفاده ازتناسب ساده مقدار مصرف محلول سمی در هكتار بدست می آید.در خصوص سمپاشهای لانس دار نیز می توان با اندازه گیری مساحتی از باغ یا زراعت كه با 100لیتر با 50 لیتر محلول سمی قابل سمپاشی باشد مقدار پاشش محلول سمی در هكتار را محاسبه نمود.
نظیم عمق درگاوآهن برگرداندار سوارازطریق کوتاه و بلند کردن طول بازوی اتصال وسط اتصا سه نقطه تراکتور انجام میگیرد ولی می توان از بازوهای تحتانی (تنظیم با نیروی هیدرولیک) و یا چرخ عمق (در صورت وجود داشتن) نیز استفاده نمود.
مالبند تراکتورهای باغی طوری طراحی شده است که در دو ارتفاع مختلف قابل تنظیم می باشد . پس از خارج نمودن پین های اتصال مالبند و چرخاندن آن به طوری که کاملا در جهت عکس حالت قبلی قرار گیرد و اتصال مجدد پین ها می توان ارتفاع مالبند از زمین را کوتاهتر کرد .
این مقدار برای تراکتور 930 ,780 کیلوگرم و برای تراکتورهای 938 و 942 , 920 کیلوگرم اندازه گیری شده است ولی برای تراکتور در حال حرکت توصیه می گردد برای حفظ تعادل تراکتور وزنه ای بالاتر از نصف مقادیر ذکر شده از پشت تراکتور آویزان نباشد.
سوالات مربوط به رانندگی و نگهداری اولیه تراکتور
اول بر روی دنده سنگین و سپس كلاج را آزاد كرده و قفل را درگیر می كنیم .
مستقيم نگه داشت.
در صورت اطمینان از سالم بودن چراغها، سوکتهای فشنگی ترمز که زیر ، زیر پایی سمت چپ تراکتور قرار دارد بررسی شود در صورت سالم بودن آنها فنر تحریک کننده فشنگی ترمز ممکن است در جای خود شل باشد و هنگام ترمز گرفتن نتواند پین فشنگی ترمز را در جای خود حرکت دهد.
اول شستشوبا گازوييل و سپس با آب.
در حداقل وضعيت.
با استفاده از اهرم گاز دستی می توان دور موتور و در نتیجه سرعت پیشروی تراکتوررا روی سرعت مشخصی تنظیم و ثابت نگه داشت . دراین حالت نیازی به استفاده از پدال گاز پائی وجود ندارد
فیلتر هیدرولیک نیازی به تعویض های مکرر ندارد . پس از هر بار تعویض روغن هیدرولیک طی 800-1000 ساعت کارکرد آنرا بابنزین ویا گازوئیل کاملا شسته و خشک کرده و مورد استفاده قرار دهید وفقط در صورت مشاهده ایرادهائی از قبیل هرنوع آسیب دیدگی صافی فیلتر نسبت به تعویض آن اقدام نمائید.